Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Korang Boleh buat Duit Dengan Membaca Novel Melalui Aplikasi Novelah. Ini Caranya!

cara buat duit dengan baca novel daripada aplikasi novelah

Sekarang ini terdapat banyak cara untuk anda buat duit dengan hasilkan pendapatan sampingan dengan mudah. Yang terbaru, jika anda baca novel sahaja pun, anda boleh dapat duit iaitu melalui aplikasi Novelah.

Jika sebelum ini, melalui aplikasi Cashzine juga anda boleh buat duit tetapi dengan membaca artikal-artikal. Kali ini dengan kaedah yang sama tetapi membaca novel. Pastinya pencinta novel tiada masalah untuk lakukan sedemikian.

Dengan adanya Novelah, boleh lah anda dapatkan sedikit wang tambahan dikala ekonomi yang masih belum pulih akibat pandemik. Tambahan pula, ianya tidak menggangu kerja hakiki anda kerana 'task' ini boleh dibuat pada bila-bila masa sahaja.

Jika anda rasa berkelapangan dan tiada aktiviti untuk dilakukan, anda boleh buka aplikasi Novelah dan mula membaca novel kegemaran anda. Selain daripada novel English, terdapat juga novel dalam bahasa Indonesia. Tiada lagi novel dalam bahasa Melayu setakat ini.

BACA : 3 Cara Buat Duit Secara Online Menggunakan Shopee

Jadi jika berminat, anda boleh daftar sekarang melalui aplikasi tersebut. Jangan risau, pendaftaran adalah percuma. Tiada yuran harian, mingguan atau bulanan yang dikenakan. Ikuti langkah dan cara daftar seperti dibawah.

Cara Buit Duit Dengan Handphone Menggunakan Aplikasi Novelah

Secara asasnya, jika anda membaca mana-mana novel dalam aplikasi ini untuk jangka masa yang telah ditetapkan, anda akan diberikan 'Points'. Ianya berbeza bagi setiap sesi bacaan.

Kemudian, anda perlu kumpul Points tersebut dan barulah boleh ditukarkan atau tebus dengan duit sebenar dalam ringgit malaysia. Mudah sahaja, hanya perlu membaca semata-semata.

Cara Daftar Aplikasi Novelah Untuk Tahun 2021. Buat Duit Duit Dengan Handphone

Untuk permulaan, pastinya anda perlu donwload dan install aplikasi Novelah yang boleh didapati melalui platform Play Store. Setakat ini tiada lagi tawaran untuk iOS

  1. Jalankan aplikasi seperti biasa dan tekan tab Me > dan klik Login
  2. Anda boleh daftar dengan menggunakan akaun facebook atau gmail. Selain itu, boleh juga cara lain; klik pada Other login methods > Registration
  3. Masukkan alamat emal dan dapat dapatkan verification code. Kemudian tetapkan password dan klik Registration
  4. Anda perlu Login semula menggunakan email dan password seperti yang ditetapkan sebelum ini
cara daftar aplikasi novelah untuk tahun 2021

Anda boleh dapatkan 30,000 Points secara percuma. Caranya pergi ke tab Me > Enter Invitation code dan masukkan 1587057 dan klik Submit.

dapatkan 30,000 points secara percuma aplikasi novelah

Jadi selepas ini, anda boleh pilih sahaja mana-mana novel yang anda minat dan boleh mula membaca. Ada novel romance, drama, sci-fi, action, seram dan banyak lagi. 

Disamping anda boleh buat duit, anda juga boleh isi masa lapang dengan membaca kan. Jadi teruskan membaca novel bersama aplikasi Novelah.


sumber : hellokerja